نمایندگی تعمیرات پکیج بوتان در شیراز

تامین آب گرم، در منازل و ساختمان‌ها به روش‌های گوناگونی صورت می‌گیرد. معمولا از آبگرمکن به منظور تولید آب گرم مصرفی و برای گرمایش از طریق شوفاژ از موتورخانه استفاده می‌شده است. پکیج در واقع، ترکیبی از آبگرمکن و موتورخانه است. یعنی هم می‌توان برای آب گرم مصرفی و هم شوفاژ و گرمایش از کف، از آن استفاده کرد. پکیج می‌تواند آب گرم مصرفی سرویس بهداشتی و حمام را تامین کند و همزمان، شوفاژ ساختمان را نیز گرم کند. موتورخانه نیاز به لوله کشی طولانی در ساختمان داشت. ضمن اینکه تمام لوله‌ها بایستی در مسیر عایق‌بندی می‌شد که هر یک با صرف هزینه بالایی انجام می‌گرفت. بنابراین به منظور صرفه جویی در هزینه اولیه و کاهش هزینه‌های نگهداری استفاده از پکیج در منازل رواج پیدا کرد. البته این مسئله خود نیز ممکن است باعث بروز مشکلاتی گردد. به طور مثال خرابی پکیج نیز ممکن است دردسر ساز باشد. به همین دلیل گروه فنستا به عنوان نمایندگی تعمیرات پکیج در شیراز در کنار شماست. سعی می‌کنیم در این مقاله با طرز کار پکیج بیشتر آشنا بشویم و ایرادات آن را با هم بررسی کنیم.

پکیج چگونه کار می‌کند؟

پکیج‌ها دارای یک ورودی آب سرد، یک خروجی آب گرم مصرفی، یک خروجی آب گرم شوفاژ و یک برگشتی هستند. پکیج دارای دو حالت زمستانه و تابستانه است. در حالت تابستانه، فقط آب گرم مصرفی تامین شده و در زمستانه، آب گرم شوفاژ نیز به آن اضافه می‌شود. زمانی که شما شیر آب گرم را باز می‌کنید، با تغییر فشار درون لوله، پکیج روشن شده و آب گرم تولید می‌گردد. اما در حالت زمستانه، سنسور پکیج کاهش دما را تشخیص داده و آب گرم را در مسیر شوفاژ به جریان می‌اندازد. این عمل از طریق شیر برقی درون پکیج اتفاق می‌افتد. شیر برقی به گونه‌ای عمل می‌کند تا مسیر خروجی آب گرم را تنظیم می‌کند. یعنی در صورت لزوم آب گرم مصرفی را تامین می‌کند و یا مسیر آب گرم را به سمت شوفاژ تغییر می‌دهد. اگر شیر برقی درست عمل نکند، یا آب گرم مصرفی نخواهید داشت و یا شوفاژ ها سرد خواهند بود. بنابراین اگر به این مشکل برخوردید با نمایندگی تعمیرات پکیج بوتان در شیراز تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل شما را حل کنند. زمانی که آب داخل شوفاژ دمای خود را از دست بدهد از طریق لوله برگشتی به داخل پکیج برمی‌گردد. آب ورودی گرم شده و به دمای لازم می‌‍رسد و مجددا به درون شوفاژ فرستاده می‌شود. این عمل تا زمانی که پکیج در حالت زمستانه است ادامه پیدا می‌کند. درجه حرارت پکیج برای آب گرم مصرفی و همچنین گرمایشی توسط کلیدهای روی پکیج قابل تغییر است. جزئیات بیشتر در خصوص نحوه کارکرد پکیج را می‌توانید در سایت گروه فنستا مشاهده بفرمایید.

دسته بندی انواع پکیج

پکیج‌ها را می‌توان به انواع مختلفی دسته بندی کرد. به طور مثال پکیج‌های دیواری یا زمینی، پکیج دو مبدل یا تک مبدل و … که هر یک کارکرد خاص خود را دارند. در اینجا توضیحات مختصری در مورد هر یک داده می شود. برای خرید و یا سرویس هر یک از این پکیج ها به نمایندگی تعمیرات پکیج بوتان در شیراز مراجعه کنید. در مکان‌هایی که مصرف آب گرم و گرمایش کمی نیاز است از مدل پکیج تک مبدل استفاده می‌شود. اما در منازل مسکونی و یا مناطق سردسیر بایستی از مدل دو مبدله استفاده کرد. مبدل اولیه که برای گرمایش اصلی و شوفاژ بوده و مبدل ثانویه که به منظور آب گرم مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب میزان توان خروجی بیشتری دارد و در زمان کمتری، بازدهی بیشتری خواهد داشت. مدل دیگر پکیج‌ها، مدل زمینی است. این مدل که بسیار شبیه به موتورخانه است، معمولا در مقیاس صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توان حرارتی بالای این مدل پکیج، این امکان را می‌دهد تا در فضاهای بزرگ و با ظرفیت بالا مورد استفاده قرار گیرد. مدل‌های دیواری نیز که در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود، معمولاً در منازل و بخش‌های تجاری کوچک استفاده می‌شود. پکیج‌ها را از نظر نوع سوخت مصرفی نیز می‌توان دسته بندی کرد. علاوه بر مدل‌های گاز سوز که مرسوم هستند، مدل‌ها گازوئیلی و برقی نیز موجود است. در مکان‌هایی که گاز شهری در دسترس نیست می‌توان از این مدل‌ها استفاده کرد.

مزایای استفاده از پکیج چیست؟

پکیج‌ها که امروزه استفاده از آن‌ها به سرعت در حال افزایش است، دارای محاسن زیادی هستند. این مزایا باعث شده است تا به راحتی جای وسایل حرارتی سنتی مانند بخاری، شومینه و آبگرمکن را بگیرند. در اینجا به چند مورد از این مزایا اشاره خواهیم کرد. اولین مزیت پکیج نسبت به موتورخانه، ابعاد آن است. برای داشتن یک موتورخانه، نیازمند به یک اتاق با ابعاد حداقل ده متری وجود داشت. در حالی که پکیج را می‌توان در گوشه آشپزخانه و یا تراس نصب کرد. هزینه‌ها و مخارج بالای موتورخانه‌ها در زمان استفاده و تعمیرات، عموم افراد را به سمت خرید و استفاده پکیج سوق داد. ضمن اینکه پیدا کردن نمایندگی تعمیرات پکیج بوتان در شیراز  به راحتی انجام می‌گیرد. این نیز یکی دیگر از دلایل استقبال از پکیج‌ها بود. مصرف سوخت، در موتورخانه‌ها به دلیل فاصله زیاد از محل تولید تا محل مصرف بالا بود. هدر رفت انرژی در موتور خانه بسیار زیاد بوده، در حالی که لوله کشی‌های پکیج تنها به چند متر می‌رسد. به همین دلیل انرژی مصرفی به راحتی مدیریت شده و از پرداخت هزینه‌های گزاف سوخت، جلوگیری می‌کند. همانطور که عنوان شد، طول لوله کشی در موتورخانه زیاد بود به همین دلیل، آب در طول مسیر سرد می‌شد. هنگام باز کردن آب گرم، تا زمانی که تمام آب سرد داخل لوله از آن خارج نگردد آب گرم به شما نمی‌رسد. این مسئله هم باعث افزایش مصرف آب می‌گردد. ولی در پکیج، آب گرم بلافاصله با روشن شدن پکیج فراهم می‌گردد.

کلام آخر

علیرغم تمامی مزایایی که استفاده از پکیج دارد، همواره باید انتظار خرابی و ایجاد مشکل در آن را داشته باشیم. بنابراین در این زمان همواره پیدا کردن نمایندگی تعمیرات پکیج بوتان در شیراز از اولین موارد مورد نیاز ما می‌باشد. گروه فنستا با در اختیار داشتن متخصصین با تجربه، در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی نیاز شما می‌باشد. می‌توانید با مراجعه به سایت این گروه و تکمیل فرم سوالات، پاسخ مشکلات خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید